Hey Lame!

Har haft en riktig lame-ass-day. Har gått omkring i rosa-pantern sidennattlinne, spelat tv-spel (batman och gudfadern), käkat godis med lillebror och suttit på gården och läst/kedjerökt. Älskar sommarlov! Jag älskar också att vara social och umgås med människor, men ibland behöver jag ta en paus och bara... vara!


Städade snabbt i mitt rum, och där satt han. Det var längesedan jag la märke till honom fast han alltid sitter på min fåtölj tillsammans med Gus, Trofast, Kitty och Doggy. Jag pratar så klart om min älsklingsnalle, Vitus (visst hade jag underbar fantasi när jag var liten). Jag fick honom den 7:e oktober 1991 av farmor och farfar, dagen efter att jag föddes. Vi var oskiljaktiga i åratal. När jag "sminkade" mig (var 5 och använde en grön tuschpenna) så var det ju klart att han också skulle bli fin! Kommer ihåg hur jag satt och grät utanför tvättmaskinen, han drunknade ju nästan! Men då sa mamma att han hade massa dykargrejer, så han klarade sig! Många, många gånger sprang jag in till mitt rum, kastade mig på sängen och grät i Vitus päls. Jag lekte med honom, berättade sagor för honom och varje natt sov han i min säng. Jag kommer inte ihåg när det slutade, glömde jag bara bort honom en dag? Vad hemskt egentligen... Jag vet, han är bara ett mjukisdjur, men han gav mig så mycket och nu.. ingenting. Började alltid gråta när jag hörde "Teddybjörnen Fredriksson" när jag var liten. Tänkte att det aldrig skulle hände min nalle. Nej, jag måste nog hämta honom så att han och jag får lite "quality time" framför tv:n!



Nu blev jag lite ledsen och nostalgisk, ska trösta mig med en cigarett (dock får inte Vitus följa med, han behöver ju inte alltid göra som jag gör!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0