Okej, jag hakar på trenden med "100 saker jag gjort i mitt liv"

- Skrattat så mycket att det flygit ut läsk ur näsan
- Slagit ut en tand (mjölktand)
- Dansat balett
- Skaffat en sköldpadda
- Döpt den sköldpaddan till Berit (pappa: "hon kan ju heta berit" jag: "berit?!?! hhahahahaha!". 2 min senare: en bil kör förbi med en regplåt där det står ""BERIT". Ödet, japp)
- Haft halsfluss minst 5 ggr
- Lärt mig ett låtsasspråk
- Trott att det fanns duvor i toalettstolen
- Dansat tills fotsulorna var fulla av blåsor
- Åkt ambulans
- Snurrat runt tills jag spytt
- Gråtit så att jag skrattat
- Rymt hemifrån
- Simmat bland havssköldpaddor (berits kusiner! hah!)
-
Somnat i skolan
- Varit på 3 begravningar
- Läst minst 200 böcker (tappade räkningen)
- Ramlat på asfalt med ansiktet före
- Fastnat i mitt fönster
- Bitit av en liten bit av min tunga
- Ljugit om vart jag varit
- Ätit en hel kladdkaka själv
- Råkat fimpa mig själv i ögat
- Använt ett par skor i månader efter att halva sulan lossnat
- Tapetserat ett rum
- Planterat en rosenbuske
- Fått en allergichock
- Väckt någon med hjälp av ett glas vatten
- Varit besatt av familjen Macahan (när jag var ca 8-9 år)
- Fastnat i en gunga
- Haft en cigarett i vardera näsborre och munnen samtidigt
- "Lånat" en cykel (som sen visade sig sakna både broms, kedja och sadel)
- Sovit på en studsmatta
- Sett en hel film på engelska och varit övertygad om att den varit på svenska fram till 5 minuter innan slutet
- Fått en lössnus utsmetad i munnen
- Borstat tänderna och druckigt apelsinjuice
- Hoppat runt i hö
- Legat i en båt och stirrat på himlen
- Fått en fiskekrok i tummen
- Byggt en trädkoja
- Sovit i trädkojan
- Lyssnat på samma låt i 3 timmar i sträck
- Rest med familjen genom hela Sverige och Finland
- Varit så orolig för någon att jag börjat gråta
- Gått i sömnen och lagt mig i någon annans säng (otaliga gånger)
- Tappat bort 2 mobiltelefoner
- Varit på en provspelning för en film
- Ridit barbacka på en islandshäst en varm sommardag
- Köpt den största, dyraste glassen och tappat den
- Låtsas ramla för att slippa en gympalektion
- Blivit kallad allt från självisk fitta till grisig pluggis
- Slagit mitt mobilnummer utan att förstå det och blivit förbannad när det är upptaget hela tiden
- Drömt och trott att de hände på riktigt
- Lärt någon cykla
- Haft en låtsaskompis
- Krossat en spegel
- Ramlat i en fullsatt buss
- Klätt ut mig till allt från cruella de vil och chuck bass till pumpa och luke macahan (besattheten igen)
- Tejpat igen någons sovrumsdörr
- Tryckt upp en pärla i näsan, glömt bort den och nyst ut den en dag senare 
- Glömt att ta på mig underkläder
- Spelat både cha-cha och rizzo i grease (inte samtidigt)
- Råkat spotta på någon
- Blivit tillfrågad om giftermål (inte till mig personligen, men till pappa under en resa till turkiet)
- Svimmat kring 10 gånger
- Tagit en buljongtärning för en godisbit
- Spelat tv-spel i 18 timmar i sträck
- Lagt en filt över alla leksaker i rummet och kallat det städning
- Åkt flygplan i 8 timmar med en unge som skrek konstant bakom mig
- Blivit förföljd av en läskig gubbe
- Lekt pokémon med lillebror säkert 100 gånger
- Kastat ägg
- Ätit gräs för att få bort röklukten
- Lekt i löv
- Blivit tvingad att betala för en vuxenbiljett på bussen (jag var 13)
- Haft på mig en ful tröja bara för att se människors reaktioner
- Ätit så mycket lakrits att spyan var kolsvart
- Önskat att jag var melody i "my little pony"
- Hoppat 5:an på badis
- Suttit framför tvättmaskinen och gråtit medan min nalle vitus tvättades
- Bitit någon
- Haft så hög feber att jag yrat om att "tvätta taket"
- Börja låta och klia mig som en apa i sömnen
- Pratat med får
- Varit i turkiet i en vecka när det var 60 i solen. Tack och lov var det ju bara 47 i skuggan
- Låtsats vara Pippi varje gång jag skulle göra nåt läskigt (typ åka stora rutschbanan i järnvägsparken)
- Kört på en stackars tant i slalombacken
- Bytt däck på bilen
- Kollat på barnkarnalen och blivit skitförbannad eftersom programmen var bättre förr
- Skrattat åt någon som trampat i hundbajs
- Lekt kurragömma med personer som bara ville bli av med mig
- Stukat foten hos dagmamman som inte trodde på mig
- Försökt trösta någon otröstlig
- Vaknat och trott att jag ska till skolan när det var sommarlov (var till och med påväg innan jag kom på det)
- Haft eksem
- Upptäckt en död ren utanför stugan
- Kunnat sätta benet bakom huvudet
- Bitchslapat någon
- Hängt med invånarna i mumindalen
- Lekt lejonkungen och tvingat lillebror att vara nala


Kommentarer
Postat av: camilla

åh familjen Macahan är awesome!

2010-05-14 @ 13:19:41
Postat av: emma

"råkat fimpa mig själv i ögat" AWSOOOME!

2010-05-14 @ 15:05:05
URL: http://enelram.blogg.se/
Postat av: Miriam

Ja, jag var fan också tokig i Macahan! jag avr jätte kär i Luke, haha!

2010-06-01 @ 13:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0