Criminal Minds - Suspect Behavior

Okej. Nu har jag gjort det. Idag såg jag inte bara det senaste criminal minds avsnittet (som btw var supercreepy och asbra) utan också cm:s spinoff. Vad tycker jag? Hmm, jag vet att jag inte är objektiv eftersom jag tycker det är tjurskit att sparka cook och brewster p.g.a "kreativa" (ekonomiska) skäl och sen göra en jävla spinoff. Och spinoff är helt fel ord om ni frågar mig. Kopia är ett bättre ord. Samma stad, samma yrke, samma bau. Enda skillnaden är att det är ett annat team. (Förutom garcia då.) Visst, "the unsub", brotten, offren, allt håller upp till cm:s standard. Men det är teamet. Det där jävla teamet. Visst, de kramas i slutet. Tror de verkligen att jag är så lättköpt? Förutom att garcia är med finns det inte en människa jag känner sympati med. Visst, de försöker få en att känna empati med en agent som suttit i fängelse för att ha dödat en pedofil el.dyl, men jag vill inte ha sådant nerkört i halsen redan första avsnittet. Det är därför jag inte gillar Seaver i original cm, man fick hela storyn om hennes seriemördare till far inom 10 min. Visst, för att lära känna en karaktär underlättar det om man vet lite om personens bakgrund, men försök fan inte få mig att tycka synd om dem de första jag gör. Låt dem bygga upp sin trovärdighet lite först, sen kan vi se ner i den pool av självdestruktivitet och "daddy-issues" som hela cm-sp verkar bestå av. Kommer jag att se ett till avsnitt? Tveksamt. Dock kommer jag hålla ögonen öppna för cross-overs, vill inte missa en sekund av mitt älsklingsteam.

Och btw, introt suger.





Okej, Matt Ryan är snygg. Ett litet plus i kanten, men inte tillräckligt för att jag ska börja följa serien.

Kommentarer
Postat av: emma

jag tänker ju då mest på att forest whitaker har gått ner så mycket i vikt.



annars är det ju precis samma, en mörkhårig tjej, en ljushårig tjej, en svart man, en äldre man, en snygg.

2011-02-17 @ 17:26:12
URL: http://enelram.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0