Medan jag väntar på att otôto ska spela klart så att vi kan kolla film...

...kikar jag igenom tjuvlyssnats arkiv.


"Immobulus! Immobulus, hondjävul!"

Harry Potter och Fenixordern, Filmstaden Sergel, Stockholm

Det är tyst i biosalongen. Publiken sitter spänt och tittar på filmduken där Harry Potter och Cho står under en mistel. Deras läppar rör sig sakta allt närmare varandra…
Tjej i publiken (ångestfyllt): NEEEJ!!!


Voldemort for president

Buss, Trollhättan

Fyra killar ~17 sitter och diskuterar Harry Potter men de har problem att komma på vad den nya filmen heter.
Kille 1: Det är något krångligt… (Han är tyst en stund innan han utbrister) Just det ja! Harry Potter och Dödsrepublikanerna var det ju!


Du-vet-vem flyttar Du-vet-vart

Röda linjen, Stockholm

Två tjejer ~16 sitter och diskuterar den senaste Harry Potter-boken.
Tjej 1: Ja, jag vet, den är så sjukt bra!
Tjej 2: Mmm, det är så spännande med Voldemort. Men en sak fattade jag inte, det stod: "Voldermort's ascending"… Vadå "ascending"?
Tjej 1 (tveksamt): Hm…. eftersändning?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0