SORG

Det hände en gång i mitt unga liv
- just en sådan kväll som i kväll,
att min ringhet betroddes ett vevpositiv
på en storslagen hästkarusell.

För en barfotaknatte - en småstadsfyr,
elektrisk från tå till topp,
å, det var ett rent otroligt äventyr,
som greps i ett tigerhopp.

Min glädje förmörkades dock efter hand
och damp ner på allt plattare plan
när det skrällde en röst i mitt öra ibland:
Veva jämnt, din fan!

Tids nog var jag tämligen långtifrån glad,
stelnade till i ett flin;
och kom hem och drack ur min mjölkchoklad,
tyckte mor, men en konstig min.

Ja, så var det med det och så hände det sej
och sen hände sej ingenting mer -
Men jag grämde mej mänge och skammade mej
och tryckte mitt huvud ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0