Ett brev till..

..vårdnadshavare för Amanda Pallkvist. Det ligger där i brevlådan, stirrar på mig. Jag känner paniken växa, det är säkert csn som har dragit in mitt studiebidrag. Min mentor som skriver nåt om att jag har varit borta mycket. Eller att jag har fått ig i nåt ämne. Samtidigt känner jag en viss lättnad eftersom det var jag och inte exempelvis pappa som hittade det. Jag springer halvt om halvt in, sparkar av mig skorna och dundrar in i mitt rum. Jag sätter mig på sängen och stirrar på brevet. Vågar jag öppna det? Jag sliter upp det och blundar. När jag öppnar ögonen står det... att jag har glömt lämna in min jonas gardell-bok som jag lånat från skolbibblo. Jag småskrattar lite grann, men sen blir jag förbannad. Dels på hjampis som skickar ut läskiga brev som skrämmer upp mig, dels för att jag blir skrämd. Och så förstås att det skulle kunna ha varit något av mina skräcktankar! Nästa år ska jag skärpa mig, jag måste, måste, måste!!!

Har just kommit hem från emmis, vi har spelat sims! Vi har gjort Chuck och Blair Bass. De har fått en son som heter Ossian, han har haft kalas eftersom han just har blivit ett barn! Har försökt övertala lillebror att vara med och betala sims 3, problemet är att jag vill ha det på PC och han på PS. Förhandlingarna fortsätter!

Gick iaf hem från emma eftersom hon skulle till luossa-skolan och fika. Hennes syster går ut nian så de hade fixat fika och sånt. Synd att lillebror har börjat på högga, annars hade jag kunnat gå dit. Men jaja, farmor hade iallafall köpt muffins (såna där supergoda från ica) MUMS! Har redan smaskat i mig min, kanske kan övertala pappa att dela sin med mig. Hahaha, inte troligt, fam. pallkvist/bergalm borde heta familjen gottegris!

Imorgon ska jag på kalas. Viktor fyllde ju 20 igår, så det måste man fira! (Grattis igen, btw). Det blir nog hur kul som helst! Ska dock vara lite försiktig med alkoholen, det har inte gått så bra de senaste gångerna.. Men nu har jag öl och cider, håller mig låååångt borta från sprit! Everyone´s going bananas!

Oooh, farmor har köpt tärendö-te! Dax för en kopp! Taataa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0