Horatius sa; Carpe diem! Jag tycker bättre om "Crea diem"

Ligger och tänker igen. Jag ska inte störa er med mina luddiga, obetydliga tankar. Ska lyssna på lite disney-låtar innan jag somnar (ja, jag är 18 år). Det får en att må bättre, får en att minnas en svunnen tid. Fan, kanske blir deprimerad av dem. Speciellt eftersom jag tänkte lyssna på något från Pocahontas eller Den lilla sjöjungfrun. Hmm.. Kanske får bli lejonkungen, eller hercules istället?

Och det där med Horatius. Är 99% säker (rätta mig om jag har fel) att han sa "Desinit in piscem mulier formosa superne", vilket betyder typ "Den vackra kvinnan slutar (ändar är nog rätt uttryck, fast det lät konstigt och föråldrat) med en fiskstjärt." Oh, det fick mig att tänka på en grej! Hur förökar sjöjungfrur sig?? Lägger de ägg?

Ägg. Skägg. Klägg.

Hmm. Känns som att jag kommit ifrån ämnet. Nej, nu går jag och lägger mig! Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0