Nej men titta vad jag hittade!

Ett par Levi's 501:or i garderoben! Hur länge har de legat där oanvända? Ärligt talat; jag har ingen aning. Nåja, nu kommer de till användning iallafall!







Hittade denna lista på blogg.se:s startsida. Jag tänkte, wtf lets do it!


THE TWILIGHT SAGA - Lista!

Twilight / Om jag kunde drömma:
1. Favorit karaktär i boken/filmen? Alice Cullen
2. Bästa scen i boken/filmen? Gläntan i boken (den är förstörd i filmen). I filmen, hmm. När Bella ser familjen Cullen första gången.
3. Favorit citat från boken/filmen? "So the lion fell in love with the lamb" "What a stupid lamb" "What a sick, maschocistic lion" - Edwars och Bella (hah, det håller jag med om!!)
4. Bästa låten i filmen? Muse - Supermassive Black Hole (baseballscenen)
5. Favorit outfit från filmen? Oj, har inte tänkt så mycket på det. Men tycker alltid att Alice har fina kläder! 

New Moon / När jag hör din röst:

6. Favorit karaktär i boken/filmen? Jacob Black
7. Bästa scen i boken/filmen? Alla scener med Jacob ;) Nej, men gillar verkligen scenerna med varulvarna.
8. Favorit citat från boken/filmen? "Well, I’m so sorry that I can’t be the right kind of monster for you, Bella. I guess I’m just not as great as a bloodsucker, am I?"
Jacob Black, Chapter 13, p.307
9. Bästa låten i filmen? The Killers - White demon love song
10. Favorit outfit från filmen? Eh, har fortfarande inte lagt märke till kläderna.. Får väl säga Alice kläder igen.

Eclipse / Ljudet av ditt hjärta:

11. Favorit karaktär i boken? Carlisle Cullen och Jacob Black
12. Bästa scen i boken? Träning inför "the big fight"
13. Favorit citat från boken? "As soon as we’re done here, I will do what I can to help him. Sam is trying to get him to phase back to his human form. That will make treating him easier. I’ve never been to veterinarian school."
Carlisle Cullen, Chapter 25, p.567
14.Vad ser du mest framemot i filmen? Alla scener med jacob!
15. Vad ser du minst framemot i filmen? Kirsten Stewarts irriterande röst

Breaking Dawn / Så länge vi båda andas:

16. Favorit karaktär i boken? Alice Cullen och Jasper Hale
17. Bästa scen i boken? Tror att kapitlet "Ny" är min favorit
18. Favorit citat från boken? "Insanity is probably easier than sharing a pack mind. Crazy people’s voices don’t send babysitters to watch them.
Jacob Black, Chapter 4, p.61
19.Vad ser du mest framemot i filmerna? Allt måste jag nog säga! Bästa boken!
20. Vad ser du minst framemot i filmerna? Slutet
21.Team Edward eller Team Jacob? TEAM JACOB!
22. Favorit skådis? Jackson Rathbone
23. Vem skulle du vilja spela? Alice eller Leah Clearwater
24. Vilken är din favorit bok?
Breaking Dawn
25. Vad tycker du om slutet i Breaking Dawn? Förutsägbart, triiiiisst



Fast det där med team edward eller team jacob.. Alltså, jag skulle personligen ha valt jacob, men tycker att bella och ed förtjänar varandra. Lika konstiga båda två.

Mmm, middagsdax! Slurp!

Kommentarer
Postat av: kim

snygga! :) saknar dig!!

2010-06-20 @ 19:15:53
URL: http://frokenjaderstrand.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0